Pobyt dziecka
w przedszkolu ma niewątpliwie bardzo korzystny wpływ na jego rozwój. Zdobywanie wiedzy
i nowych umiejętności są naturalnymi potrzebami każdego człowieka bo „ciekawość jest rzeczą ludzką”. Jeśli umożliwimy każdemu dziecku odkrywanie tego, czym się właściwie interesuje
w jego własnym tempie
i na własny sposób, nie utraci ono nigdy tej ciekawości. Samo jej zaspokajanie, bez dodatkowych nagród
i motywacji, będzie źródłem radości przez całe życie. Nikt
z nas dorosłych nie wie, jakie problemy będzie stawiało życie naszym dorosłym dzieciom.
Powinniśmy więc zadbać
o to, aby umożliwić im opanowanie jak najlepszych sposobów uczenia się
z radością, aby mogli to robić przez całe życie. Dlatego
w naszym przedszkolu staramy się „Rozbudzić
w dzieciach ciekawość świata
i nauczyć radości życia”. To tu dzieci uczą się samodzielności, współżycia
w grupie, rozumienia
i wybierania alternatywnych działań, radzenia sobie
z problemami.
W atmosferze ciepła
i zrozumienia wprowadzamy dzieci
w świat wartości pozytywnych. Wspólnie
z rodzicami podejmujemy wysiłek tworzenia środowiska wychowawczego, sprzyjającego rozwojowi osobowości dziecka. Dzieci mają możliwość poznania siebie, swojego miejsca
w społeczności przedszkolnej.
"To co najlepsze dajmy dzieciom”
Programy edukacyjne realizowane
w naszym przedszkolu stwarzają możliwość zdobywania przez dzieci różnorodnych doświadczeń, uczestniczenia
w zróżnicowanych i ciekawych zajęciach.
Praca wychowawczo- dydaktyczna planowana jest zgodnie
z Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego
i programu wychowania przedszkolnego:„ Nasze Przedszkole”, Autorzy Małgorzata Kwaśniewska, Wiesława Żaba – Żabińska. Układ treści programowych skoncentrowany jest wokół głównych rodzajów aktywności dziecięcej: społecznej, językowej, poznawczej, artystycznej, ruchowej
i zdrowotnej, w ramach których wyszczególnione zostały dodatkowe kategorie szczegółowe.
Efekty aktywności powstałe
w wyniku podejmowanych przez dzieci działań opisane zostały
w postaci celów operacyjnych, czyli listy kompetencji nabytych przez wychowanków. Program ten daje możliwość stopniowania trudności, daje gwarancję stosowania zróżnicowanych metod
i form pracy, umożliwia indywidualizację, cele programu są możliwe do zrealizowania. Silnie akcentuje samodzielność dziecka
i różnorodność dróg zdobywania wiedzy, wiadomości
i umiejętności, z równoczesnym kształtowaniem aktywnych postaw społecznych. Zapewnia nauczycielowi elastyczność
w toku realizowania treści, dostosowania zadań do potrzeb
i możliwości zespołu dziecięcego poprzez stawianie zadań otwartych, umożliwiających wykraczanie ponad zakres materiału edukacyjnego.